Auto Europe

  • POLSKA
  • Skontaktuj się z naszymi specjalistami

    ZWROT WYNAJĘTEGO SAMOCHODU

    Przewodnik po procesie zwrotu wynajętego samochodu
    Wynajem samochodów na całym świecie
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Wynajem samochodów na całym świecie

    Kompletny przewodnik po zwrocie pojazdu samochodu

    Należy wziąć pod uwagę wiele rzeczy podczas wynajmu samochodu, jak cena, ubezpieczenie, dodatki i rodzaj pojazdu, jaki może Ci się przydać podczas podróży. Upewnij się też, gdzie dokładnie znajduje się lokalizacja odbioru twojego pojazdu (czy trzeba skorzystać z autobusu wahadłowego?) i równie ważna lokalizacja zwrotu.

    Jeśli spieszysz się na lot powrotny, zwrot samochodu może być stresujący, jeśli nie jesteś odpowiednio przygotowany. Z tego powodu stworzyliśmy poniższy przewodnik, aby pomóc Ci zorganizować szybki i bezproblemowy zwrot pojazdu, jak to możliwe, ponieważ sekretem jest dobre przygotowanie się z wyprzedzeniem.


    Co należy zrobić przed zwrotem pojazdu

    Zaplanuj trasę

    Na początek należy zaplanować dokładnie trasę i zapewnić sobie wystarczająco dużo czasu na dojazd, w razie, gdyby zdarzyło się coś po drodze, co mogłoby Cię spowolnić, jak zator (typowy w godzinach szczytu), zepsucie samochodu, warunki pogodowe itd. Wypożyczalnie samochodów często naliczają opłatę za spóźniony zwrot, więc upewnij się, że wiesz dokładnie, o której godzinie powinieneś oddać wynajęty pojazd.

    Źródła internetowe, jak Google Maps mogą pomóc Ci przewidzieć czas trasy do pokonania, ale nie biorą pod uwagę nieoczekiwanych robót drogowych i innych wydarzeń na drodze, dlatego jeśli nie jesteś pewien, jak dotrzeć do wypożyczalni, skontaktuj się ze swoim dostawcą, a przedstawiciel z chęcią udzieli Ci wskazówek dojazdu do biura (telefon do wypożyczalni znajdziesz na dokumentach podpisanych przy odbiorze pojazdu). Najlepiej jednak ustalić to od razu podczas odbioru samochodu w wybranej przez Ciebie lokalizacji. Zazwyczaj na lotniskach i stacjach kolejowych wytyczone są strefy zwrotu wynajętych pojazdów, więc zwracaj też uwagę na znaki, które mogą sygnalizować punkt zwrotu.

    Znajdź pobliską stację benzynową, by uzupełnić paliwo

    Oprócz zapytania się o wskazówki dojazdu do lokalizacji zwrotu, ustalenie, gdzie jest najbliższa stacja benzynowa, co pomoże Ci zaoszczędzić jeszcze więcej czasu kiedy spieszysz się na złapanie powrotnego lotu. Większość wypożyczalni stosuję politykę paliwową "pełny do pełnego", co oznacza, że otrzymujesz pojazd z pełnym bakiem i przed zwrotem musisz uzupełnić go do pełna, by oddać samochód z taką samą ilością paliwa. Na mapie możesz znaleźć stacje benzynowe blisko biura wypożyczalni, ale warto też sprawdzić to u dostawcy podczas odbioru pojazdu.

    Opłacając paliwo, poproś o rachunek, aby nie było wątpliwości przy zwrocie, że samochód został zatankowany. Inną polityką paliwową jest "pełny do pustego", co oznacza, że możesz oddać samochód z pustym bakiem, przez masz o jedną rzecz mniej do martwienia się. Aby sprawdzić, jaka polityka paliwowa dotyczy twojego wynajmu, sprawdź ogólne warunki na swoim voucherze, którego kopię znajdziesz też w potwierdzeniu rezerwacji, jakie o trzymasz na swój e-mail.

    Upewnij się, że samochód jest czysty

    Przy zwrocie warto pamiętać o czystości samochodu, co w obecnych czasach może być jednym z ‘wymagań’ ze strony dostawcy, kiedy podpisujesz warunki najmu pod koniec wynajmu. Choć wypożyczalnie nie oczekują, aby pojazd był zupełnie czysty, jednak lepiej jest nie kłócić się o opłatę za czyszczenie, jeśli pojazd nie jest w dobrym stanie.

    Takie aspekty, jak lokalizacja, pogoda i czas wynajmu będą brane pod uwagę przez wypożyczalnię przy zwrocie. Przykładowo, trochę piasku w samochodzie będzie tolerowane w lokalizacjach nadmorskich. Jeśli jednak samochód zostanie zwrócony bardzo brudny, wtedy możesz spodziewać się opłaty za czyszczenie, która pokryje wydatek za wyczyszczenie pojazdu i przygotowanie go do kolejnego wynajmu. Aby się przed tym zabezpieczyć, warto nieco oczyścić pojazd wewnątrz i zewnątrz i obmyć go nieco przed oddaniem. Warto wspomnieć też, że obecnie wypożyczalnie nie zezwalają na palenie w samochodzie, więc niemal na pewno będzie obowiązywała dodatkowa opłata, jeśli klient będzie palił w samochodzie.

    Zrób zdjęcia

    Nie zapomnij podczas odbioru zrobić zdjęcia wszelkich zadrapań czy uszkodzeń na samochodzie, aby nie padło podejrzenie na Ciebie. Większość ludzi ma przy sobie telefon lub aparat, więc warto zrobić kilka zdjęć, aby przy zwrocie nie spierać się o szkody na pojeździe. Zrobienie zdjęcia podwozia, wnętrza, wskaźnika paliwa i przebiegu, mogą się szczególnie przydać podczas zwrotu po godzinach pracy biura, kiedy nie ma pracownika, aby podpisać protokół zwrotu. Mając te zdjęcia, masz pewność, że wypożyczalnia nie policzy Ci za straty, których nie dokonałeś. Pamiętaj, że robienie zdjęć ważne jest zarówno podczas odbioru samochodu, jak i przy zwrocie.

    Spakuj swoje rzeczy

    Oprócz czyszczenia warto pamiętać, że czasem można o czymś zapomnieć. Podróż na lotnisko może być stresująca, a zwrot pojazdu przed lotem niczego nie ułatwia. Pamiętając o dokonaniu zdjęć samochodu pod kątem uszkodzeń, warto jest się upewnić, że nic z twoich rzeczy nie zostało w samochodzie. Pamiętaj sprawdzić pod siedzeniami (coś może nam wypaść z kieszeni podczas jazdy) i w schowku przed siedzeniem pasażera, gdzie często chowamy dokumenty. Warto też zerknąć do bagażnika, przed oddaniem kluczy, na wszelki wypadek. Upewnij się też, by zabrać dokumenty, jakie podpisałeś u wypożyczalni podczas odbioru samochodu.


    Proces zwrotu pojazdu

    Zwrot z pracownikiem wypożyczalni

    Oddanie kluczyków od auta to tylko jeden z kroków podczas zwrotu pojazdu. Przedstawiciel twojego lokalnego dostawcy będzie chciał sprawdzić samochód pod kątem możliwych uszkodzeń, które mogły się pojawić podczas twojego wynajmu, jak wgięcie, rysy na karoserii lub oknach, zadrapania na kołach itp. Jeśli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie powstało za twoją sprawą, możesz poprosić o spojrzenie na oryginalny raport z uszkodzeń, aby upewnić się, że nie zostały one już wcześniej udokumentowane. Warto też sprawdzić własne zdjęcia zrobione podczas odbioru, ponieważ mogą one pomóc Ci rozwiązać taką sytuację, jeśli wszystko było dobrze udokumentowane podczas odbioru. Jeśli oczywiście to ty byłeś sprawcą szkody, sprawiedliwie jest, aby odpowiednia opłata została pobrana z twojego depozytu lub może zostać Ci przesłana faktura za naprawę.

    Po dokładnym sprawdzeniu samochodu otrzymasz dokumentację, na potwierdzenie zwrotu pojazdu, który nazywa się ‘formularzem zdania’. A kiedy dostawca jest ze wszystkiego zadowolony, blokada na twojej karcie zostanie zdjęta, a czas odblokowania może się różnić w zależności od firmy, jaka zapewnia Ci kartę kredytową.

    Zwrot bez pracownika - opcja zdania kluczyka do skrzynki

    Jeśli wybrałeś opcję zwrotu pojazdu po godzinach pracy biura, będziesz musiał zlokalizować skrzynkę wypożyczalni, do której należy wrzucić kluczyki pojazdu (będzie na niej widniała nazwa i logo firmy). Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedniej skrzynki, sprawdź, czy na drzwiach wypożyczalni nie ma informacji o skrzynce na klucze lub spróbuj skontaktować się z dostawcą telefonicznie.


    Często zadawane pytania o zwrocie pojazdu

    Skontaktuj się z Auto Europe po pomoc w rezerwacji samochoduPoniżej znajdziesz zebranych kilka najczęściej zadawanych pytań, jakie nasi klienci zadają o zwrot pojazdu. Jeśli po przeczytaniu poniższej sekcji wciąż będziesz mieć pytania lub będziesz potrzebował pomocy przy rezerwacji, nie wahaj się skontaktować z naszym oddanym zespołem rezerwacyjnym telefonicznie lub wysyłając e-mail. Możesz też przejrzeć nasz przydatny poradnik dla podróżnika z szerokim zakresem tematów dotyczących podróży i wynajmu samochodów, omawiając między innymi ubezpieczenie, ograniczenia wiekowe i zmianę rezerwacji.


    Co się stanie, jeśli zwrócę samochód później, niż było ustalone?

    Niestety w takich sytuacjach niewiele możemy zrobić. Jako pośrednik między dostawcą a klientem, nie możemy wpłynąć na decyzję wypożyczalni, aby nie policzyła dodatkowej opłaty za spóźniony zwrot ich pojazdu. Jeśli wiesz, że się spóźnisz ze zwrotem, ważne jest, by poinformować dostawcę o tym tak szybko, jak się da. Po wykonanym telefonie możesz spodziewać się dwóch scenariuszy: twój samochód może nie być od razu wykorzystany ponownie i dostawca zgodzi się nie nakładać dodatkowej opłaty (w zależności od ich polityki) lub kolejny klient już czeka na odbiór samochodu, a ponieważ nie oddasz go na czas, zapewne będzie obowiązywała Cię opłata za spóźniony zwrot.

     

    Co zrobić, jeśli wiem, że spóźnię się ze zwrotem samochodu?

    Właściwą rzeczą jest skontaktowanie się od razu z wypożyczalnią, by poinformować o spóźnieniu. Co się wydarzy dalej, będzie zależało od polityki, jaką stosuje dany dostawca w takich sytuacjach i czy następny klient nie czeka już po odbiór auta. Znaczenie ma też, jak bardzo się spóźnisz ze zwrotem pojazdu do wypożyczalni. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, może Cię obowiązywać dodatkowa opłata lub nie. Naszą polityką w Auto Europe jest doradzanie klientom, aby zaznaczać jak najpóźniejszy zwrot samochodu, aby unikać takich sytuacji.

     

    Jeśli zwrócę samochód wcześniej, czy otrzymam zwrot pieniędzy?

    Niestety, jak widnieje w ogólnych warunkach, różnica za niewykorzystane dni niemal nigdy nie jest zwracana. Jedynym wyjątkiem może być wcześniejszy zwrot z przyczyn zdrowotnych. Jeśli tak jest w twoim przypadku, będziesz musiał dostarczyć odpowiednie dokumenty ze szpitala, czy od doktora, następnie twoja prośba o zwrot pieniędzy zostanie przekazana do działu obsługi klienta, a decyzja o zwrocie będzie zależałą od polityki twojego dostawcy. Będziesz musiał być cierpliwy, ponieważ takie sprawy zazwyczaj potrzebują trochę czasu, by zostać rozwiązane.

     

    Co zrobić, kiedy wypożyczalnia jest zamknięta, jak zwracam samochód?

    Jeśli twój samolot odlatuje późnym wieczorem lub w nocy, możliwe, że stanowisko twojego dostawcy będzie już zamknięte. Tę sprawę można łatwo rozwiązać. Przed dokonaniem rezerwacji na naszej stronie, warto sprawdzić, czy w wybranej lokalizacji dostępna jest opcja ze "skrzynką na klucze", ponieważ nie każda firma dostarcza takiej opcji. Aby się upewnić, skontaktuj się z naszym działem rezerwacyjnym telefonicznie lub mailowo i dowiedz się z wyprzedzeniem, czy wypożyczalnia, która Cię interesuje, oferuje taką opcję. Więcej informacji o parkingu i skrzynce na klucze otrzymasz od pracownika wypożyczalni podczas odbioru samochodu.

    Jeśli z jakiegoś powodu stanowisko wypożyczalni jest zamknięte, choć powinno być otwarte, skontaktuj się z Auto Europe telefonicznie, a my pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

     

    Czy ktoś inny może zwrócić samochód za mnie?

    Tak, każdy dodatkowy kierowca, jaki uwzględniony jest na dokumencie wynajmu, może zwrócić pojazd beż żadnego problemu, nawet bez towarzystwa głównego kierowcy. Kolejna ważna informacja - taka opcja nie jest możliwa podczas odbioru samochodu. Aby uwzględnić dodatkowego kierowcę na rezerwacji, główny kierowca musi być obecny podczas odbioru, ponieważ to na jego karcie ma być zablokowany depozyt. Po wypełnieniu umowy, wszyscy kierowcy, którzy są na niej wymienieni, mogą zwrócić samochód sami, bez obecności głównego kierowcy.