Wypadki i awarie nie są czymś, o czym każdy lubi myśleć, zwłaszcza gdy jesteśmy bardzo podekscytowani nadchodzącymi wakacjami. Nikt tak naprawdę nie wybiera wypadku samochodowego ani przebitej opony, ale nadal tak się dzieje. Niezależnie od tego, jak bardzo jesteśmy zajęci planowaniem zasłużonych wakacji, posiadanie informacji o tym, co robić w tak nieoczekiwanej sytuacji, powinno być również częścią naszego planu rezerwowego.
Po pierwsze - w razie wypadku drogowego musisz działać szybko. Najważniejszą rzeczą, którą możesz zrobić natychmiast, jest upewnienie się, że wszyscy są bezpieczni i zdrowi. Koniecznie należy też sprawdzić, czy nie ma urazów, i zabezpieczyć siebie i wszystkie zaangażowane strony. Może trzeba też będzie wezwać służby ratunkowe, więc zanotuj sobie numer alarmowy przed wyjazdem za granicę. Mamy nadzieję, że nigdy nie będzie potrzeby z niego korzystać, ale każdy powinien go mieć na wszelki wypadek.
Gdy upewnisz się, że wszyscy są bezpieczni, zrób zdjęcia sceny i wszystkich samochodów lub przedmiotów dotkniętych wypadkiem. Zdjęcia te mogą mieć później ogromne znaczenie, ponieważ dostarczają cennych dowodów niezbędnych do roszczenia ubezpieczeniowego.
W razie wypadku w wynajętym samochodzie lub jego kradzieży należy poinformować lokalnego dostawcę i lokalne władze o zaistniałym incydencie w ciągu 24 godzin. Oczywiście najlepiej jest natychmiast poinformować dostawcę, aby mógł pomóc w zorganizowaniu pomocy drogowej. Jeśli zauważysz jakiekolwiek nowe uszkodzenia, które nie zostały wcześniej zauważone, na przykład podczas odbioru, należy również powiadomić dostawcę.
Czasami możesz wrócić na parking po przyjemnym spacerze po mieście, aby znaleźć porysowany, uszkodzony lub uderzony samochód, który wynajmujesz. Ten, który zawinił, dawno już odjechał, a ty masz uszkodzony pojazd. W przypadku takiego zdarzenia obciążającego lub jakiegokolwiek innego uszkodzenia samochodu spowodowanego parkowaniem lub, być może, kolizją z czyjąś własnością, należy również złożyć raport policyjny w ciągu 24 godzin i jak najszybciej poinformować dostawcę.
Nawet jeśli nie jest to nic poważnego, poinformuj lokalne władze i dostawcę. W przeciwnym razie skarga i prośba o zwrot pieniędzy zostaną uznane za nieważne.
Inną rzeczą, o której należy pamiętać, są naprawy i wymiana części samochodowych po jakimkolwiek wypadku lub zdarzeniu. Lokalny dostawca musi wyrazić zgodę i autoryzować naprawy przed jakąkolwiek pracą przy samochodzie.
Zakładając, że wykupiona została dodatkow ochrona na wynajem samochodu, taka jak Zwrot udziału własnego oferowana przez Auto Europe, będziesz mieć prawo ubiegać się o odszkodowanie i zwrot pieniędzy wykorzystanych na pokrycie szkody. Niezwykle ważne jest, aby pamiętać, że w przypadku wszystkich wypadków z udziałem strony trzeciej należy natychmiast skontaktować się z lokalną policją, a także złożyć raport. Pomyśl o zebraniu wszystkich danych i szczegółów dotyczących strony trzeciej. Nie zapomnij natychmiast powiadomić lokalnego dostawcy wypożyczalni samochodów, policji i Auto Europe.
Wszelkie roszczenia należy zgłaszać za pośrednictwem strony internetowej Rightpath Insurance Solutions Limited, na której można przesłać swoje roszczenie i wszystkie dokumenty potwierdzające online. Oprócz podpisanego formularza konieczne będzie przesłanie różnych dokumentów na poparcie wniosku.
Utknięcie na drodze z powodu przebicia opony jest dalekie od spełnienia marzeń wczasowiczów. Jeśli podczas podróży dojdzie do przebicia opony, w wypożyczonym samochodzie zwykle znajduje się koło zapasowe, które możesz samodzielnie wymienić. W przypadku poważniejszych problemów i awarii możesz zadzwonić po pomoc drogową lub do lokalnej wypożyczalni samochodów. Dokonaj świadomego wyboru rodzaju ubezpieczenia, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom, czy to bezpośrednio od dostawcy, czy z Auto Europe.
Teraz, gdy masz wszystkie potrzebne informacje, możesz podróżować beztrosko dzięki Auto Europe! Bezpiecznej podróży!