Jeśli wypożyczasz samochód już po raz kolejny, prawdopodobnie wiesz dokonale, że znalezienie biurka wypożyczalni samochodów często nie jest najłatwiejszym zadaniem. Chociaż wiele firm ma miejsce odbioru z lotniska, nie musi to wcale oznaczać, że wszystkie firmy znajdują się w tym samym miejscu lub postępują zgodnie z tą samą procedurą, zabierając cię do swojego stanowiska. Ale nie martw się, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc. W tym poście wyjaśniliśmy najczęstsze procedury odbioru stosowane przez dostawców wypożyczalni samochodów na lotniskach i w innych miejscach docelowych, dzięki czemu następnym razem będziesz gotów bez względu na wszystko!
Nazwę swojego dostawcy, innymi słowy, wypożyczalnię samochodów, która zapewni Ci pojazd, możesz zobaczyć podczas dokonywania rezerwacji na naszej stronie internetowej oraz u góry vouchera (w sekcji „wypożyczalnia”, w polach informacyjnych odbioru i zwrotu), jest to firma, której biurko musisz znaleźć. Wynika to z faktu, że Auto Europe nie jest wypożyczalnią samochodów, ale pośrednikiem. Nie mamy własnych samochodów, ale współpracujemy z różnymi firmami, które zapewniają Ci pojazdy na wynajem. W ten sposób Auto Europe nie ma swoich punktów odbioru i stanowisk!
Wiele firm ma swoje biurka bezpośrednio w budynku terminalu lotniska, a większość z nich znajduje się w tym samym obszarze. Wystarczy postępować zgodnie z oznakowaniem, aby dostać się do wypożyczalni samochodów. Znajdziesz tu biurka, ale oczywiście należy następnie pójść za jednym z przedstawicieli do oddzielnego parkingu, gdzie znajdziesz swój wypożyczony samochód. Upewnij się, że wiesz, która wypożyczalnia jest Twoim dostawcą! Zawsze należy uważnie przeczytać Ogólne Warunki w naszym systemie rezerwacji, które znajdują się również na voucherze, nawet jeśli stwierdzają, że biuro Twojej firmy znajduje się w terminalu. Niektóre firmy mogą mieć swoje biurka w innym miejscu, które nie znajduje się w głównym obszarze wynajmu samochodów. Podobnie stanowisko może znajdować się na terenie lotniska, ale w osobnym budynku w pobliżu budynku terminalu. Jest to również bardzo powszechne, ponieważ większość wypożyczalni samochodów ma swoje biurka w tym samym miejscu, w odległości krótkiego spaceru od terminala. Inną procedurą odbioru, którą stosują niektóre firmy, jest tak zwane „spotkaj i przywitaj” (meet and greet). Oznacza to, że w hali przylotów będzie na ciebie czekał przedstawiciel firmy, a zwykle na tabliczce wpisane jest twoje imię i nazwisko lub nazwa firmy. Przedstawiciel zabierze Cię bezpośrednio do samochodu znajdującego się na lotnisku, gdzie wypełnisz dokumentację odbioru i kontrolę pojazdu. Jeśli Twoja rezerwacja odbywa się u firmy stosującej tę metodę, nie będziesz w ogóle odwiedzać jej biura.
Biuro poza lotniskiem zwykle oznacza, że musisz skorzystać z danego rodzaju transportu, aby dostać się na miejsce do wypożyczalni. Ponownie zaleca się uważne sprawdzenie warunków w systemie rezerwacji i na voucherze, ponieważ często są tam dodatkowe informacje na temat lokalizacji lub instrukcje, jak najlepiej dostać się do lokalizacji. Firmy czasami używają „spotkaj i pozdrów", spotykając się w strefie przylotów i pokazując właściwy autobus, który zabierze Cię do biura. Często jednak należy przeczytać instrukcje na voucherze i samodzielnie znaleźć drogę do autobusu wahadłowego, ale często można również znaleźć oznakowanie na lotnisku wskazujące właściwy przystanek autobusowy. Niektóre firmy, w szczególności bardziej znane, większe firmy wynajmujące samochody, będą miały własne autobusy wahadłowe do transportu do swoich biur. Ale transport dla wielu firm to ogólny autobus wahadłowy, który zatrzymuje się we wszystkich różnych biurach. Jeśli masz problemy ze znalezieniem biurka wypożyczalni samochodów, czy to na terminalu, czy poza nim, twój voucher zawiera dwa pomocne numery telefonów . Po pierwsze, pod nazwą i lokalizacją wypożyczalni samochodów, znajdziesz numer telefonu do miejsca odbioru, konkretnego biura, z którego odbierasz samochód. Po drugie, w lewym górnym rogu, pod naszym logo Auto Europe, masz nasz numer.
Jeśli odbiór lub zwrot na lotnisku nie pasuje do twoich planów podróży, wiele firm oferuje również lokalizację w centrum miasta i na dworcu kolejowym. Możesz uznać je za szczególnie odpowiednie, jeśli przyjeżdżasz pociągiem lub potrzebujesz czegoś w pobliżu hotelu. Pamiętaj, aby dokładnie sprawdzić adres lokalizacji i upewnić się, że lokalizacja jest otwarta zarówno w żądanym czasie odbioru, jak i zwrotu.
Niektóre wypożyczalnie samochodów oferują usługi dostawy i odbioru, ale należy to zawsze potwierdzić osobno. Jeśli zamówisz tą usługę, możesz zorganizować dostawę lub odbiór samochodu, lub oba, do i z określonej lokalizacji, na przykład hotelu. Musisz jednak zadzwonić do nas, aby to załatwić osobno. Ta usługa nie jest dostępna u wszystkich dostawców, nie dla wszystkich kategorii samochodów i nie we wszystkich lokalizacjach, dlatego bardzo ważne jest, aby skontaktować się z nami przed czasem, aby spróbować zorganizować odbiór lub dostawę. Często obowiązują również dodatkowe opłaty, które należy uiścić lokalnie u dostawcy. Jeśli rezerwujesz u nas luksusowy samochód, oferujemy bardzo szeroką i elastyczną usługę dostawy. Mamy nadzieję, że znajdziesz idealną lokalizację odbioru na rozpoczęcie wakacji i że będziesz w stanie znaleźć Twój samochód bez żadnych problemów! Jeśli nie masz pewności co do miejsca odbioru lub zastosowanej procedury, zadzwoń do nas na bezpłatny numer z Wielkiej Brytanii, +48 222 639 537, a jeden z naszych agentów rezerwacji z przyjemnością Ci pomoże!
Dokonując rezerwacji, zawsze sprawdzaj godziny otwarcia wybranej przez Ciebie wypożyczalni samochodów. Jeśli na przykład planujesz przyjazd o 23:45, a firma zostanie zamknięta o północy, rozważ inną firmę z dłuższymi godzinami pracy, ponieważ możesz potrzebować dodatkowej pół godziny lub dłużej na odbiór bagażu i przybycie do wypożyczalni samochodów. Nasi dostawcy doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego podczas rezerwacji należy podać numer lotu i linię lotniczą. Jeśli z jakiegoś powodu przyjedziesz później niż według oczekiwań, czy to przez opóźnienie lotu, czy coś innego, skontaktuj się z nami jak najszybciej. Dostawca musi zostać o tym jak najszybciej poinformowany, aby mógł zatrzymać dla Ciebie samochód. Jeśli spóźnisz się i nie poinformujesz nas na czas, wynajmą Twój samochód innemu klientowi bez możliwości zwrotu pieniędzy. Alternatywnie, Auto Europe może spróbować zmienić Twoją rezerwację na później. Należy pamiętać, że nowa cena będzie odzwierciedlać cenę w momencie dokonywania nowej rezerwacji.
Jeśli przyjeżdżasz poza godzinami pracy dostawcy, będzie obowiązywała opłata do uiszczenia bezpośrednio w kasie. Zwrot wynajętego samochodu poza godzinami otwarcia może być możliwy dzięki usłudze drop-box - szkrzynki na klucze, oferowanej przez ograniczoną liczbę dostawców. Musisz zaparkować pojazd w miejscu uzgodnionym z wypożyczalnią i zostawić klucze w skrytce. Jesteś jednak odpowiedzialny za pojazd, dopóki pracownicy go dokładnie nie sprawdzą. Jeśli znajdą jakieś zadrapania lub wgniecenia, wymagana będzie zapłata za szkody. Jeśli chcesz skorzystać z tej usługi, zalecamy dokładne sprawdzenie pojazdu i zrobienie wysokiej jakości zdjęć z zewnątrz samochodu, wszystkich rys i wgnieceń, wskaźnika paliwa, przebiegu oraz wnętrza samochodu z dokładną datą i godziną, jeśli to możliwe.